Nový Tayron v predpredaji na Slovensku
- Nový Tayron na Slovensku už od 38 990 €
- Na začiatku na výber benzínový motor mild hybrid 1.5 eTSI, dva systémy plug-in hybrid 1.5 TSI eHybrid a jeden diesel 2.0 TDI, pokrývajúce výkonové spektrum od 110 kW (150 k) do 200 kW (272 k)
- Od januára ďalšie dva benzínové motory 2.0 TSI 150 / 195 kW a základný diesel 2.0 TDI 10 kW
- Akciový model Limited s rozšíreným vybavením v dvoch verziách
Bratislava – Spoločnosť Porsche Slovakia, autorizovaný importér značky Volkswagen na Slovensku, spustila predpredaj nového modelu Tayron. Priestranné SUV strednej triedy, ktoré v modelovom programe nahrádza model Tiguan Allspace, sa vyrába v materskom závode značky Volkswagen vo Wolfsburgu. Zákazníci na Slovensku majú na výber tri verzie výbavy „Life“, „Elegance“ a „R-Line“. Od spustenia predpredaja sú k dispozícii štyri pohonné agregáty: základný benzínový štvorvalec mild hybrid 1.5 eTSI s výkonom 110 kW (150 k), dva agregáty plug-in hybrid 1.5 TSI eHybrid s výkonmi 150 kW (204 k) a 200 kW (272 k) – všetky s pohonom predných kolies a diesel 2.0 TDI s výkonom 142 kW (193 k) v kombinácii s pohonom všetkých kolies 4MOTION. Okrem toho slovenský importér pre nový Tayron pripravil aj akciové modely Limited a R-line Limited s rozšírenou sériovou vybavenou v hodnote až do 4.010€ v cene.
Aktuálny dizajn značky a veľkorysý priestor. Volkswagen Tayron má priestrannú karosériu, a na rozdiel od predchodcu nielen nové vlastné meno, ale aj dizajn odlišný od modelu Tiguan. Rozdielna je aj predná časť s inak tvarovanými svetlami, prednou kapotou a nárazníkom.. Vynikajúca aerodynamika (koeficient odporu 0,28) prispieva k výraznému zvýšeniu efektivity. Rovnako ako pri iných modelooch značky Volkswagen sa dizajn prednej časti karosérie líši podľa verzie vybavenia. Tayron Elegance má na veľkej, trojrozmerne tvarovanej mriežke chladiča chrómové prvky, športovo ladený Tayron R-Line má v nárazníku výraznú kosoštvorcovú mriežku vysoko lesklej čiernej farby.
Tayron má výšku 1 660 mm a šírku bez vonkajších spätných zrkadiel 1 852 mm. Rázvor 2 791 mm je oproti menšiemu súrodencovi dlhší o 114 mm, čo spolu s dĺžkou 4 792 mm (plus 253 mm oproti modelu Tiguan) umožnilo do kabíny umiestniť v prípade potreby tri rady sedadiel pre 7 osôb – s dvoma samostatnými sedadlami v treťom rade, ktoré sa dajú naplocho zaklopiť do podlahy. Trojmiestne sedadlo v druhom rade sa dá pozdĺžne posúvať, sklon sklopného operadla deleného v pomere 40:20:40 sa dá nastavovať. Batožinový priestor má rozdielny základný objem podľa použitého pohonu a konfigurácie sedadiel. Pri päťmiestnej verzii so spaľovacími motormi má enormnú hodnotu 885 litrov. Sklopením zadného operadla sa zväčší až na 2 090 litrov (pri naložení po strop). Tayron eHybrid, ktorý je vždy päťmiestny, má základný objem batožinového priestoru 705 litrov a maximálny 1915 litrov. Hodnoty sedemmiestnej verzie sú 345 litrov, resp. 850 litrov pri sklopených sedadlách v treťom rade a maximálne 1 905 litrov.
Pohodlný interiér high-tech.
Interiér nového modelu Tayron charakterizuje čistý a elegantný dizajn, materiály vysokej kvality, veľký priestor pre posádku a digitalizovaný kokpit. Prístrojový panel má horizontálnu architektúru, ktorá sa tiahne po celej šírke. Pred vodičom je digitálny združený prístroj Digital Cockpit Pro s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca), v strede je dotykový displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 32 cm (12,9 palca), ktorý má rovnaký formát aj keď je vozidlo vybavené voliteľným navigačným systémom Discover. Špičkový systém infotainmentu Discover Pro Max má väčší dotykový displej s uhlopriečkou 38 cm (15 palcov). Na rýchle ovládanie klimatizácie slúži osvetlená dotyková lišta pod displejom a pás ovládacích ikon neustále zobrazený v spodnej časti obrazovky. Tayron má štandardne dvojspojkovú prevodovku DSG, ktorá sa ovláda voličom na pravej strane stĺpiku riadenia. Na stredovom tuneli je multifunkčný otočný ovládač zážitku z jazdy ( Driving Experience Control), umožňujúci nastavovanie jazdných profilov a ďalších funkcií.
Štyri motory od začiatku, sedem celkovo.
Pre Tayron sú od spustenia predpredaja na výber štyri pohonné agregáty. Základným motorom je turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.5 eTSI s výkonom 110 kW (150 k) vybavený 48-voltovou technikou mild hybrid a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra tvorí základ aj pre dva systémy plug-in hybrid 1.5 TSI eHybrid, naladený na 110 kW (150 k) respektíve 130 kW (177 k). Elektromotor hybridného pohonu s výkonom 85 kW (115 k) je integrovaný priamo do skrine 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG, odlišné celkové vyladenie a rozdielny výkon spaľovacieho motora sa premietajú do systémového výkonu 150 kW (204 k), respektíve 200 kW (272 k). Obidva systémy eHybrid majú lítiovo-iónovú akumulátorovú batériu s kapacitou 19,7 kWh netto, ktorá umožňuje elektrický dojazd vyše 100 km (predbežná hodnota). Batéria sa dá nabíjať z wallboxu alebo verejnej stanice so striedavým prúdom výkonom do 11 kW alebo jednosmerným prúdom výkonom do 50 kW na rýchlonabíjacích staniciach. Rovnako ako pohon plug-in hybrid je veľmi úsporný aj štvorvalcový diesel 2.0 TDI s výkonom 142 kW (193 k), ktorý sa štandardne kombinuje s pohonom všetkých kolies 4MOTION.
Od januára 2025 si zákazníci budú môcť objednať základný diesel 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) poháňajúci predné kolesá a dva benzínové motory 2.0 TSI s výkonom 150 kW (204 k) a 195 kW (265 k) v kombinácii s pohonom všetkých kolies 4MOTION. Všetky tieto motory majú štandardne 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG.
Tri verzie vybavenia. Tayron sa bude predávať v troch verziách vybavenia: „Life“, „Elegance“ a „R-Line“. Už základný Tayron Life má bohaté sériové vybavenie, ktoré uspokojí aj náročných zákazníkov. Obsahuje napríklad digitálny prístrojový panel Digital Cockpit Pro, 3-zónovú automatickú klimatizáciu Climatronic, ambientné osvetlenie s 10 nastaviteľnými farbami, infotainmentu Ready2Discover 12,9“ displejom a možnosťou dodatočnej aktivácie funkcie navigácie, bezdrôtové zrkladlenie telefónu App-Connect Wireless (pre Apple CarPlay a Android Auto), LED svetlomety s automatickým ovládaním diaľkových svetiel (Light Assist), LED zadné svetlá, ako aj osvetlené logo Volkswagen vpredu a vzadu. Spektrum štandardných asistenčných systémov zahŕňa adaptívny tempomat (ACC), systém Front Assist s rozpoznávaním chodcov a cyklistov, asistenčné systémy Side Assist, Lane Assist a Park Assist, cúvaciu kameru a systém rozpoznávania dopravných značiek, rovnako ako aj predné a zadné parkovacie senzory. Štandardným prvkom je aj nový výstražný systém pre vystupovanie, ktorý akusticky a vizuálne upozorňuje pri otváraní dverí na vozidlá približujúce sa zozadu a dočasne blokuje zámok dverí. Pri pohone eHybrid a pohone všetkých kolies 4MOTION je súčasťou sériového vybavenia vždy aj adaptívny podvozok DCC Pro (pri 4MOTION aj asistent zjazdu z kopca). Tayron Life má 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny „Bari“ s pneumatikami 215/65 R 17.
Ušľachtilo ladený Tayron Elegance má sériové vybavenie obohatené o adaptívne LED svetlomety Plus s dynamickými svetlami do zákrut a svetlami do zlého počasia, bezkľúčové otváranie, vyhrievaný volant, športovo-komfortné predné sedadlá potiahnuté mikrovláknom ArtVelours Eco s vyhrievaním a masážnymi programami (u vodiča sedadlo ErgoActive s elektrickým nastavovaním), bezpečnostné akustické izolačné vrstevné sklo v bočných oknách, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru Easy Open&Close, ambientné osvetlenie s 30 nastaviteľnými farbami, alarm a systém Park Assist Pro s pamäťou. Navonok sa Tayron Elegance líši 18-palcovými diskami kolies z ľahkej zliatiny „Napoli“ so samozalepovacími pneumatikami 235/55 R 18, chrómovanými lištami v prednom nárazníku a okolo bočných okien, striebornými lištami strešného nosiča a tmavo tónovanými sklami v zadnej časti kabíny.
Športovo ladený Tayron R-Line má v interiéri športovo-komfortné predné sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a masážnymi programami, športový volant, pedále z nerezovej ocele, čierny strop kabíny a ambientné osvetlenie s 30 nastaviteľnými farbami. Funkčné vybavenie dopĺňajú svetlomety LED Plus s dynamickými svetlami do zákrut a svetlami do zlého počasia. Individuálny vonkajší vzhľad vozidlu dodávajú špecifické nárazníky a obklady prahov v dizajne R-Line, chrómované lišty okolo bočných okien a strieborné lišty strešného nosiča. Tayron R-Line jazdí na 19-palcových diskoch kolies z ľahkej zliatiny „Coventry“ so samozalepovacími pneumatikami 255/45 R 19, resp. na 20-palcových „Leeds“ s pneumatikami 255/40 R 20 pri motore 2.0 TSI s výkonom 195 kW (265 k).
Tayron Limited a Tayron R-Line Limited. Importér pre slovenský trh pripravil akciové modely s rozšírenou výbavou. Tayron Limited vychádza z verzie „Life“ a sériové vybavenie má doplnené adaptívnymi svetlometmi LED Plus, bezkľúčovým odomykaním, bezdotykovým elektrickým ovládaním dverí batožinového priestoru, alarmom, parkovacím asistentom Park Assist s funkciou pamäte a zvukovo izolujúcimi bezpečnostnými bočnými oknami (vzadu stmavenými). Vizuálnu atraktivitu akciovému modelu dodáva metalizovaný lak karosérie, strieborné lišty strešného nosiča a 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny „Venezia“ s pneumatikami 215/65 R 17. Všetky uvedené prvky vybavenia spolu predstavujú hodnotu 4010 € a zákazník ich získava v cene modelu Limited. Tayron R-Line Limited má navyše oproti štandardnej výbave R-line bezkľúčové odomykanie, bezdotykové elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru, alarm a parkovací asistent Park Assist s funkciou pamäte. Súčasťou dodatočného vybavenia v hodnote 3840 € v cene vozidla je aj elektricky ovládané panoramatické strešné okno, metalizovaný lak karosérie 20-palcové disky z ľahkej zliatiny „Leeds“ so samozalepovacími pneumatikami 255/40 R 20.
Pri spustení predaja importér poskytuje navyše na všetky verzie modelu Tayron uvádzací bonus 2000 €. S ním má základný Tayron Life 1.5 eTSI na Slovensku cenu od 38 990 €, Tayron Limited s rovnakým motorom má cenu od 39 290 €.